American pancakes

Jag vaknade för inte sålänge sen och har nu ätit mitt nya beroende, Amerikanska pannkakor! Jag åt lite sånt när jag var i Usa så jag bestämmde mig för att göra det hemma också när vi nu hade såndär pannkakssirap och eftersom vi bor i ett blåbärsris på landet så tittade jag fram ett recept på blåbärsamerikanskapannkakor! Det är ASGOTT, påriktigt ni måste testa det.
RECEPT:
3 dl vetemjöl
2.5 tsk bakbulver
2 msk socker
1 tsk vaniljsocker
1/2 tsk salt
2.5 dl mjölk
1 ägg
2 dl blåbär (färska eller tinade)
Smör att steka i
 
1. Blanda alla torra ingredienser.
2. Häll i mjölken och vispa snabbt ihop till en jämn smet.
3. Vispa in ägget.
4. Häll i blåbären.
5. Häll i smeten (så stora du vill att pankakorna ska vara) i en stekpanna med smör i.
6. När det börjar bildas bubblor påovansidan av pannkakan ska den vändas. Stek en stund på andra sidan också.
7. Servera med maple syrup och gärna färska blåbär! GOTT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0