Det är Mars och ljusare tider med nya snö

Precis när det har blivit mars och det ändå inte blivit mer vår (nä snarare mer vinter, det snöade ju idag) så är det ända jag villgöra är att göra en lista på "Lite saker jag vill":
 
- Jag vill ha sommar,
använda solglasögon och kunna gårunt i tunna blommiga klännigar.
- Ha körkort och en bil.
Detta "behov" har kommit väldigt nyligen, jag har aldrig egentligen varit intresserad av en bil, jag bor i stan och kan ta mig till det mesta med kollektivtrafik. Men nu på senaste tiden är allt jag vill att åka en bil med nerdragna fönster runt på en fin väg i Frankrike eller gasa på en motorväg en regnig dag med högsta volym på någon cheesy skiva. <-- Det är som att bo i en hörlur som inte läcker.
 
- Inte ha något plugg överhuvudtaget.
Det finns några lykliga veckor då vi inte har så mycket i skolan så man kan ta det någolunda lugnt när man har slutat skolan, men det finns ALLTID något som jag kna stressa upp mig över, nåonting som ligger och tynger. Därför behöver betygen sättas och sommaren närma sig.
-Bo utomlands,
jag vill så gärna testa något nytt, och kanske, kanske, kanske så kommer dena vilja att uppfyllas nästa år men eftersom det inte är så säkert så vågar jag inte skutta och längta än..
 
-Fixa färdigt i mitt rum.
Det är inte på långa vägar färdigt i mitt rum och det stressar mig, det är så mycket här inne som jag vill flytta bort. Men så långt har jag inte kommit av olika anledningar och tills dess så kommer detta rum inte vara så som jag tänkt mig.
 -Åka på festival,
Jag längtar så mycket till Hultsfred och inte bara festivaler utan jag längtar även till Håkan i Göteborg den 8 juni!
 -Gå på ett solrosfält.
Jag vill verkligen vara på ett ställe med många solrosor, gula, stora solrosor. Denna bild har jag just nu som bakgrundsbild. Källa
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0